Eget tema: Busig (301)



En katt som blir mer och mer busig ju längre tid han bor hos oss. Bra när han ger sig på kattleksaken, inte lika bra när han ger sig på tår. En morgon väckte han mig genom att anfalla foten som visst rörde sig under täcket...



Tillägg:

Jag tror knappt det är sant. Den här busiga och söta katten hade varit borta i fem nätter och kom hem idag vid fyra-tiden. Så medtagen och med en stor svullnad i buken, därför tvekade jag inte utan ringde akut till veterinären. Vi fick åka över 10 mil för att komma till en jouröppen klinik. Och där kunde de konstatera att han inte bara hade en stor varböld i buken utan också två blyhagel i låret.

Någon har skjutit med blyhagel på en katt! 

Jag gråter när jag tänker på hur ont kissen måste ha haft och hur svårt det måste varit för honom att gå hem. (Nu ligger han, fortfarande sövd, här hemma och kommer inte att vakna på några timmar ännu. Men vi har gott hopp om att han snart är helt frisk igen.)

4 kommentarer:

  1. Man vågar vara busig där man är trygg :) Fin komplimang!

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte att man kan skjuta på en katt! Den skyldige borde själv få smaka på blyhagel! Hoppas kissen blir återställd!

    SvaraRadera
  3. Helt ofattbart hur människor är!! Tårar trillar ....hoppas hopps den är återställd!

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och skriver en kommentar!